وبلاگ آموزش علمی سارا

اینجا وبلاگ آموزش علمی سارا است

وبلاگ آموزش علمی سارا

اینجا وبلاگ آموزش علمی سارا است

این وبلاگ آموزش علمی سارا است

  • ۰
  • ۰

چوبی که به ساخت یک گیتار می رود ، خواه آکوستیک باشد یا برقی ، نکته بسیار مهمی است که باید در نظر بگیرید. ویژگی های اصلی گیتارهایی که از چوب ساخته شده اند ، بدنه است که بزرگترین قسمت گیتار است ، از آنجا که صدا از آنجا سرچشمه می گیرد ، و گردن و انگشت ، جایی که پیماها در آن قرار دارد. انواع چوب هایی که در این قسمت از گیتار مورد استفاده قرار می گیرند ، بر صدا ، وزن ، تن و ظاهر کلی گیتار تأثیر می گذارند و آن را به بخش بسیار مهمی از فرآیند ساخت (و نوازندگی) گیتار تبدیل می کنند. دوره ما در زمینه ساخت چوب اساسی به شما می آموزد که چگونه چوب ها را برای پروژه های مختلف مانند ساخت گیتار انتخاب کنید .


خصوصیات چوب
هنگام انتخاب چوب برای ساختن گیتار ، مهم است بدانید که در پایان کار ، چه ویژگی هایی در گیتار خواهد داشت؟ این خصوصیات چوب از نظر گونه متفاوت است و هر کدام به گونهای خاص بر گیتار تأثیر می گذارند.

ظاهر
این مورد بیشترین توجه به خصوصیات گیتار است. در حالی که صدا و لحن ممکن است از همه مهم تر باشد ، زیرا این یک ساز موسیقی است ، به هر حال ، ظاهرا گیتار همان چیزی است که  همه متوجه آن می شوند ، حتی اگر گیتار به آن وصل نشده باشد. حتی اگر شما می توانید نوع خاصی از چوب را انتظار داشته باشید برای نگاه کردن و به نظر رسیدن به روشی خاص ، بسته به محیطی که درخت در آن رشد کرده است مانند الگوی دانه ، رنگ ، سایه ، وزن و تراکم ، تفاوتهای جزئی وجود دارد که می توانند تغییر کنند.

وزن و تراکم ( برقی )
این دو ویژگی بیشتر بر صدای گیتار تأثیر می گذارد و برای نوازنده و همچنین لوتر (ساز گیتار) بسیار مهم است. با گیتارهای برقی ، چوب سنگین تر ، ساز روشن تر و مفصل تر به نظر می رسد که این امر باعث می شود یک گیتار باس خوب باشد. سبکترین چوبها ، در حالی که در پشت آسان هستند ، تمایل به صدای گل آلود دارند. وودهایی که در وسط قرار می گیرند ، تمایل دارند که محبوب ترین گیتارهای برقی باشند و به آنها چربی غنی و با ثبات خوبی می بخشد. بعضی اوقات چوب های سنگین تر حک شده و صدای روشن تر اما وزن کمتری به آنها می بخشد.

وزن و تراکم ( آکوستیک)
چوب برای گیتارهای آکوستیک متفاوت از الکتریکی انتخاب می شود. چوبهای مختلفی برای قسمتهای پشتی و پهلوها ، بالای گیتار و مهاربندی مورد استفاده قرار می گیرد که هر یک بر صدای ساز تأثیر می گذارد.

 

در ادامه با ظاهر ، چگونگی به نظر رسیدن چوب هنگام روغنکاری و چربی ، بر ظاهر بدنی یک گیتار تأثیر می گذارد ، که ممکن است در قیمت فروش آن تأثیر کمی داشته باشد. شاید به اندازه صدای آن مهم نباشد ، شیطنت تر و احتمالاً نوازنده هنوز هم می خواهد این ساز زیبا باشد.

گیتار برقی
همانطور که در بالا ذکر شد ، معیارهای انتخاب چوب برای گیتار برقی بسیار متفاوت از گیتار آکوستیک است ، بنابراین در بخش های مربوطه آنها مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

آلدر: این چوب معمولی و سبک وزن است که صدای کاملی و تمیز به خود می بخشد و در ساخت Fender Stratocasters استفاده می شود. رنگ براق آن به همراه خطوط دانه حداقل مشخص ، آن را به عنوان چوبی مناسب برای اتمام رنگ های جامد ، بر خلاف تاریخ روشن.
خاکستر: این چوب از نظر تنوع سخت تر ، شمالی و دارای تنوع نرم و جنوبی است. خاکستر سخت تر شمالی صدای روشن و ماندگاری بالایی را برای گیتار به ارمغان می آورد ، در حالی که خاکستر نرمتر جنوبی صدایی گرمتر و روشن تر دارد که کاملاً متعادل است.
افرا: هر دو نوع سخت و نرم افرا برای بدنه های گیتار استفاده می شود. Maple علاوه بر اینکه به راحتی تکمیل می شود و بسیار بادوام نیز می باشد ، علاوه بر پایداری مناسب ، دارای یک رنگ روشن و روشن است.
گل سرخ: چوب بسیار سنگین ، گلاب ، مانند گلدان ، برای بدن Stratocaster استفاده می شود و صدای گرم و مهیبی را ارائه می دهد ، و دارای یک سطح صاف و صاف است.
کورینا: کورینا صدای بسیار گرم ، طنین انداز و متعادل دارد ، با وضوح ، تعریف و پایداری بسیار خوبی دارد. این چوب چوبی سبک تر توسط گیبسون و هامر استفاده می شود و دارای دانه ریز است که هنگام پایان کار بسیار عالی به نظر می رسد.
گردن و انگشت

نوع چوب به کار رفته در گردن گیتار بیشتر به ظاهر و وزن توجه دارد ، اما همچنین تأثیر کمی روی لحن کلی گیتار دارد. در حال حاضر می دانید که fretboard به نظر می رسد ، اما ترجیح می دهید آن را در عمل بشنوید؟ این دوره شما را با fretboard آشنا می کند تا بتوانید گیتار جاز بازی کنید .

افرا: افرا سخت تر به دلیل استحکام ، چگالی و سنگین بودن آن برای گردن و مچ پا مناسب است. این یک لحن درخشان به گیتار ، همراه با ماندگاری طولانی است.
Bubinga: این چوب قوی و سفت است و آن را به عنوان کاندیدای خوبی برای گردن و تخته انگشت ، به خصوص برای گیتارهای باس ، تبدیل می کند. این قسمت با ضخامت بسیار خوب و تعریف شده همراه با یک میانی ریز روشن و همراه با پایداری عالی به باس می آورد.
آبنوس: چوب بسیار سخت که معمولاً در تخته انگشتها استفاده می شود ، آبنوس دارای صدای درخشانی است که دارای پایداری زیادی است.
گیتار آکوستیک
جانوری کاملاً متفاوت از گیتارهای برقی ، گیتار آکوستیک ممکن است از چوب جامد یا ورقه ورقه چوب باشد. در حالی که ورقه ورقه جایگزین ارزان تر و باکیفیت برای چوب است ، ما فقط در مورد چوب های جامد که برای گیتارهای صوتی استفاده می شود بحث خواهیم کرد.

بدن

ماهوگانی : محبوب با بازیکنان بلوز و آبی پوشان ، Mahogany بر خط میانی تأکید دارد و دارای سایشی غیر ساینده است که برای بازیکنانی که با پیک یا انگشتان دست خود بازی می کنند ، کار می کند.
Rosewood: این چوب محبوب برای انواع موسیقی استفاده می شود ، و طیف گسترده ای از امکانات صوتی را فراهم می کند.
Maple: چوب افرا بر تنش بالاتر گیتار تأکید می کند و در انتخابگرهای انگشتی که می خواهند از درخشش خاصی برخوردار باشند با تنمای گرم انتخاب انگشت محبوب است. دوره ما در مورد اصول انتخاب انگشت باعث می شود که بازی را بدون انتخاب شروع کنید.
کوآ: این چوب منحصر به فرد شبیه به افرا است و نیاز به پخش منظم دارد ، هرچه هرچه بیشتر پخش شود ، صدا بیشتر می شود و با افزایش سن بهبود می یابد.
در حالی که قدردانی متوسط ​​موسیقی احتمالاً متوجه تفاوت های جزئی صوتی بین چوب های مختلف مورد استفاده در گیتارها ، موسیقی دان ها و همچنین شنوندگان با گوش آموزش دیده نمی شود که تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. مانند انگور که به یک شراب تبدیل می شود ، چگونه و در کجا چوب کاشته می شود و چگونه از آن در گیتار استفاده می شود تاثیری بر صدا و لحن می گذارد

 

 

  • ۹۹/۰۲/۱۴
  • سارا صمیمی

چوب گیتار

گیتار