وبلاگ آموزش علمی سارا

اینجا وبلاگ آموزش علمی سارا است

وبلاگ آموزش علمی سارا

اینجا وبلاگ آموزش علمی سارا است

این وبلاگ آموزش علمی سارا است

  • ۰
  • ۰

اگر قصد یادگیری گیتار را دارید و می خواهید بهترین مارک گیتار کلاسیک حرفه ای تهیه کنید که از نظر صدا و قیمت مناسب باشد و تا چند سالی بتوانید برای تمرین از آن استفاده کنید، گیتارهای مارک یاماها مدل C40 و مدل C70 و مدل C80 از معروف ترین و محبوب ترین مدل های گیتار کلاسیک هستند که برای تمرین یادگیری سبک پاپ و سبک کلاسیک گیتار مورد استفاده قرار می گیرند.

موسیقی سنتی فلامنکو اسپانیایی مشهور به داشتن صدای روشن, بلند و ضربه‌ای است که به یک گیتار آکوستیک با صدای روشن, محکم و مستقیم نیاز دارد.

 

افراد مبتدی بهتر است قبل از خرید و انتخاب اولین گیتار خود پیشنهادهای ارائه شده در مقالات رو هم مورد بررسی قرار دهند.بهترین راه این است که به سراغ برندهای ثابت شده مثل ماتون Maton، واشبرن Washburn، اپیفون Epiphone،  و فندر Fender بروید. تولدکنندگان معتبر زیادی در زمینه ساخت گیتار  وجود دارند. نوع گیتار تفاوتی ایجاد نمی‌کند، تمامی این شرکت‌ها مدل‌های ارزان‌قیمتی هم دارند که مطابق با مشخصاتی است که از یک برند در نظر دارید. البته در مدل‌های پایه می‌توانید گزینه‌های ارزان‌قیمت و خیلی بهتری پیدا کنید. زیرا آگاهی درباره ی خرید یک گیتار مناسب به افرادی که می خواهند کار با گیتار را شروع کنن کمک می کند تا با شناخت و آگاهی بهتری اقدام به انتخاب و خرید ساز مورد نظرشان کنند.گیتار کلاسیک مدرن در قرن نوزدهم توسط سازنده گیتار آنتونیو دتورس طراحی شد. این نوع گیتار تنها در اسپانیا ساخته می شده است و برای نواختن موسیقی سنتی اسپانیایی به کار می‌رفت، به همین دلیل امروزه به آن گیتار اسپانیایی گفته می شود.

 

گیتار کلاسیک چیست 


در آغاز قرن بیستم، گیتار اسپانیا شروع به نواختن قطعات کلاسیک از دوره رنسانس و باروک کرد و به تدریج گیتار به عنوان گیتار کلاسیک شناخته شد. سازندگان گیتار شروع به آزمایش انواع مختلف چوب کردند و همچنین تغییراتی در طراحی ایجاد کردند تا گیتار آهنگ ملودیک بیشتری داشته باشد.

اگر به دنبال صدایی خاص هستید، می خواهید به رایج ترین انواع چوب مورد استفاده در گیتارهای نایلونی، به همراه ویژگی های بارز آنها، نگاهی بیندازید، 

انواع جنس چوب گیتار

چوب رز:
یکی از معروف ترین چوب های ساخت گیتار رز وود است و در سه نوع هندی، برزیلی، و ماداگاسکار در بازار یافت می شود. که نوع برزیلی ظاهری لوکس دارند و بسیار گران قیمت هستند.

ماهاگونی:
جنس این چوب فشرده و خیلی سفت است. این چوب معمولا در ساخت دسته گیتار به کار می رود اما در بسیاری از موارد در ساخت صفحه پشت و کناره ها هم به کار می رود. کاسه ای که از ماهاگونی ساخته می شود مناسب فرکانس های متوسط است.

ساپلی:
منطقه ی آفریقا یکی از نقاطی است که این چوب در آن پرورش می یابد. ساپلی شباهت بسیاری به گونه ی ماهاگونی دارد، فقط نسبت به آن مقداری سبک تر است. مشخصه بارز این چوب داشتن صدای روشن و زنگ دار خواهد بود.

افرا:
از جمله ویژگی های این چوب، شیری رنگ بودن، سخت بودن و متراکم بودن آن است. صدای این چوب بی نهایت واضح خواهد بود. اگر قصد اجرای زنده دارید این چوب را انتخاب نمایید. چوب افرا در ساخت ویولن و ویولن سل هم به کار می رود.

جنس چوب صفحه رویی
صنوبر:
صنوبر، به طور خاص رایج ترین نوع استفاده از چوب برای بهترین مدل های کلاسیک گیتار است. دارای رنگ روشن و دانه ای براق هستند و اغلب دارای رنگ کلی زرد یا کمی مایل به قرمز می باشند. صنوبر از استحکام و خاصیت ارتجاعی استفاده می کند و در نتیجه صدایی روشن به وجود می آورد و هر یک از آنها صدای خاص خود را دارند.

کاج:
این نوع چوب اگرچه خیلی سبک است و نسبت به کشش، مقاومت زیادی از خود نشان میدهد ولی متاسفانه در برابر ضربه خیلی حساس هستند و آسیب می بینند. برای ساخت صفحه رویی گیتار معمولا از این چوب استفاده می شود. که باعث تولید صدای رسا می شود.

سرو:
این چوب کمی تیره است و از تراکم کمی برخودار است. صدای تولید شده توسط این چوب گرمتر از صدای تولید شده به وسیله چوب کاج است. اما توانایی تفکیک صدای های کمتری دارد و بیشتر مناسب نوازندگانی است که لمس نرم تری دارند.

جنس پشت و کناره ها
در ساخت پشت و کناره های ساز معمولا از یک جنس یکسان استفاده می کنند، جنس این چوب معمولا نسبت به صفحه رویی مقاوم تر و از وزن بیشتری برخوردار است.